Skip to main content

Posts

Showing posts from February, 2017

Kisah AS dengan susunya

Bismillahirahmannirahim.
AS hampir 100% becerai susu badan. Mengapa hampir? sebab dia masih meminta apabila dia stress.
Mengapa percubaan bercerai susu sebelum ini gagal? 
Apabila AS mencecah umur 2 tahun. Lisa memang memasang keinginan untuk becerai susu dengannya, Lisa memang bercita cita untuk bercerai dengan menggunakan teknik pujukan. Lisa taknak guna teknik sapu la apa la..huhuhu.. Satu lagi pembaca kena tahu, Lisa TAK NAK AS mengamalkan botol selepas becerai susu kerana becerai daripada botol pun agak susah mengikut pengalaman Lisa sendiri. Itu pun salah satu sebab Lisa tak pernah menekan kan menggunakan botol dengan AS. Tapi akhirnya Lisa macam menyesal..hahahahaha..
Sebab apa Lisa menyesal tidak membiasakan botol dengan AS?
Sebab DF adalah sangat memenatkan. DF buat anda tertido, DF membuat anak anda very attach dgn maknya, banyak benefits DF, boleh cerita sampai esok. Kesimpulannya, BF merupakan komitmen and bonding. Kalau Lisa membiasakan AS dengan botol, tidaklah dia asyik m…

Dulu-dulu dan sekarang

Bismillahirahmanirahim..

Seorang sahabat printscreen satu status di FB, sangat ketara menyindir seller seperti Lisa. Lisa seorang penjual produk Jamu Susuk Dara, Stokis Sah - Shah Alam dan Kuching. Sesiapa sahaja yang membaca status aka iklan daripada Stokis macam Lisa, ada yang tak begitu senang, ada yang sentap dan ada yang merasakan tidak sesuai.

Dahulu dan sekarang..

Banyak status atau komen yang menyerang kami lebih kepada

'Boleh tak jangan post iklan lucah?' 'Jijik lah iklan kau!' 'Ko dah takde maruah ke?'
komen begini kebanyakan kami dah boleh terima. Iklan kami orang baca. Lisa malas nak komen lebih berkenaan status atau komen yang sebegini.

Status yang Lisa ingin highlightkan ialah apabila seorang rakan fb kepada stokis lain ini meng up kan status menyatakan orang dahulu takpayah pun pakai dan insert pakai, adakah ini bermaksud orang dahulu dalaman nya sangat kotor? (ayat sebenar lebih marah bunyi nya).

Lisa takleh hadam langsung kenapa dia nak bandingkan …

Bercerai susu: Wean off

Bismillahirahmanirahim.

Lisa dalam proses bercerai susu dengan AS. Sudah berapa kali mencuba dan mencuba, banyak kali juga menemui kegagalan. Bercerai susu dengan AS merupakan salah satu 100 impian kerana AS dah nak masuk 4 tahun, tahun ni. Lisa sangat penat kerana AS sudah punya adik dan sering kali dia juga kerap merebut untuk menyusu dan tidak mahu kalah. Jadi kali ini Lisa nekad.

Bercerai Susu from Zero to Hero
1. Azam Lisa masa AS umur 2 tahun ialah bercerai susu pada umurnya 2 tahun 1 bulan sebab dia premature jadi Lisa telah tambah sikit umurnya.
2. Lisa ada membaca tips bercerai susu dengan teknik cakap dengan anaknya (kalau tak silap). Lisa ada cuba tapi gagal.
3. Ada orang cakap bercerai susu perlu mempunyai persetujuan 2 belah pihak.
4. Sahabat dekat berkongsi yang dia bercerai susu menggunakan lipas mainan. Dia meletakkan lipas mainan di tempat 'itu' dan anak nya terus tak nak dah menyusu. Dengan alasan anaknya takut dengan lipas.
5. Lisa ada mencuba dengan meletak …