Skip to main content

Kuching outing: Telaga Air

Bismillahirahmanirahim..

Minggu lepas 7-9 Ogos, saya  balik Kuching sekejap sebab mertua datang jalan-jalan Kuching. Pak Su husband tengah kursus di Perlis jadi sepatutnya dia yang jadi tour guide, tidak jadi pula. Jadi kami pun balik memandangkan aritu raya tak balik Kuching.

Saya tak ikut husband Sabtu tu sebab mertua nak jalan-jalan kat Serikin. Oh Serikin kalau tak ada barang nak cari, saya memang surrender. Kebetulan keluarga saya nak pergi Telaga Air (katanya nak makan seafood - plan asal mereka sebab menantu balik Kuching), kami teruskan juga sebab ada open house pak cik abang ipar area situ..

Telaga air, kalau sebut, saya akan teringatkan kat situ ada satu tempat kursus yang tersedia pelbagai kemudahan. Kalau u olls nak ke sini, biasanya untuk cari ikan-ikan fresh kerana memang sangat dengan jeti dan boleh juga makan seafood - selain tempat macam topspot kat bandar, kampung Buntal dan Muara Tebas. Memang ceruk-ceruk lah nak makan seafood.

Kebetulan haritu nampak geng-geng mancing sewa kapal naik dari sini untuk gi mancing. Okay, lets the picture do the talking!
Panoromic view of the river
Itu dia kapal orang mancing sewa
another part view from the jetty
AS pun nak pose
AS lagi
Kami pun nak pose
Anak kakak dengan kakak sorang lagi
Kedai seafood tepi jeti. Boleh try!
Lobster. RM80 kata tukang bayar. Ini sebahagian sahaja
AS tak sihat mggu lepas. Jadi dia banyak merengek dan mintak didukung ajer dan nak dengan mak n ayah dia saja. Jadi ini lepas open house yang saya tak sempat makan nasi dagang. Lepas dia membuang tak nak duk umah orang tu, kami pergi rumah satu lagi berdepan sahaja. Rumah orang ini ada tanam anggur. Itu anggur tw!
On the way nak balik tu, singgah sini dulu. Saya di ambang tak bole minum air nyiur. nasib baik ada pilihan lain.
Itu dia pilihan lain dia
Mango shake and coconut shake
AS cuba posing, cuba dan cuba.

Begitulah outing kami pada Sabtu lepas. Gerak pukul 11 lebih pagi, sampai sana dalam pukul 12 lbh tengah hari. Sementara tunggu Zohor, mak dan kakak beli ikan fresh from the sea. Then solat Zohor, lepas tu baru Lunch. Kalau u oll tanya why tak pergi malam makan seafood, kata abg ipar malam tak bukak. Saya tidak pasti kebenaran fakta ini. Satu lagi, actually kami nak makan kat kedai lain, tukang masaknya tak ada, jadi dia buat buffet. Jadi kami pun tukar kedai tepi jeti itu.

Enough for today!

Thank you!










Comments

Popular posts from this blog

SCAM: Cabutan Bertuah daripada MAXIS

Asssalamualaikum, Hari ni lisa nak cerita, beberapa minggu yang lepas lisa dapat call daripada Indonesia . Macam mana Lisa tahu daripada Indonesia? Sebab Iphone keluar situ Indonesia. Lisa pun angkat lah. Kenapa Lisa angkat? Sebab Lisa pernah dapat panggilan kerja daripada Singapore tapi based di Malaysia. Jadi Lisa pun angkat lah. Perbualan Lisa dan Si Pemanggil: Si Pemanggil : Hello, Puan Fadzlisa. Saya menelefon daripada Maxis Kuala Lumpur. (aku dah pelik sebab Iphone ku keluar dan tulis no Indonesia). Maxis telah melakukan cabutan nombor telefon dan nombor puan telah dipilih. Puan berjaya memenangi RM9,000.00. Boleh saya dapatkan no akaun dan bank puan untuk kami bank in kan kepada puan? Lisa : Oh yeke? No akaun saya? Boleh tak awak emelkan kepada saya details dan saya akan reply emel tersebut. Si Pemanggil : Emel? Lisa : Iya, emel.. saya bagi emel add saya.. nanti saya reply. Si Pemanggil : Sekejap ya puan, saya cek.. Talian terus terputus.. Ko rasa??? T

Company Annual Dinner: Rock and Roll Theme (50's)

Bismillahirahmanirahim, Assalamulaikum.. Minggu lepas Jumaat, company buat annual dinner sebaik sahaja dapat bonus. Huhuhu..bagus betul strateginya. Tahun lepas, lepas gaji. hehehe.. Kali ni Lisa tak da cerita banyak, biarlah gambar berbicara. Sebab sis struggle nak cari baju untuk tema kali ini. Sis bukan fashionista and not very good in mix and match. Tapi its okay, kawan Lisa ada yang fashionista, she did it very well. Tema tahun ini: Rock and Roll in 50's Kalau kita google: Pada hari tersebut Perbualan Lisa dengan big boss masa terserempak kat lift: Big Boss: Is this your definition of rock and roll. Me: I guess so. Big Boss: I thought the rock and roll theme is something in Saloma and P Ramlee time. Me: That time most of it sexy sexy boss, quite hard la to follow the theme.. Big Boss: Yalor2.  Then Big boss kena panggil untuk daftar..  Kesimpulan Lisa nak cakap, tema nie memang susah sikit nak cari baju yang comply sharia

Tefal Iron Problem (Troubleshoot)

Time tengah Movement Control Order (MCO) nie, mungkin ada yang settle all the outstanding work especially ironing. Sejenis aku nie, aku akan siap siap iron, so apabila nak pakai baju tu, aku ambil je terus. So, recently, aku banyak on hold iron baju sekolah anak, baju kerja and so on. So time nie lah, u olls boleh catch up all the outstanding work. Aku guna iron brand Tefal and aku recommended this brand especially this model. I've been using it for few years. Aku terjebak dengan iron nie sebab I can not afford to purchase phillips steam iron yg viral tu. Kebetulan plak Tefal buat sale kat SACC and harga dia jauh sangat murah kalau kau bandingkan dengan harga dia buat sale biasa. Model nie sangat bagus sebab permukaan dia yg tak menghangus kain kite kalau overheat , permukaan tak tercalar kalau iron button , ada  safe mode kalau kau lupa nak off, and of course steam iron! So, sekarang nie mungkin kau tertanya, apa masalah pulak yang aku cakap? Sebenarmya dah 2 k