Skip to main content

My Planner

Bismillahirahmannirahim.

Assalamulaikum,

It has been few weeks, I baru nak cerita what type of planner I used. I noticed that when I used this kind of planner, my life improve better. 

Planner yang macam mana tu?



Planner nie saiz A4. I nak box dia besar-besar macam nie sebab boleh tulis banyak barang nak follow up. Biasa kan company or orang bagi planner yang mcm saiz diari tu, die punya kotak2 kecik and tak dapat nak tulis banyak-banyak. I start guna cara nie since last year and it is very effective.

How I organize my to-do list?

1. If you have diary type of planner, I guna buku tu untuk letak my to-do list everyday. Tak kisah la diary tu ada date ke or date u kena isi sendiri ke apa. I will put what I need to do on that day or what task I received on that day. 

2. If u have things need to follow up, then I will put those thing I need to follow up inside this A4 planner. Maybe u suggest kat I guna planner yang hand pocket tu, especially yg ada tarikh tu and u can write a lot inside it. Kalau u guna jenis macam tu, sama je u guna diary size planner. Lepas tu, u need keep on selak balik keje apa tak siap lagi, and bagi I very messy.

3. When u put things to do inside this size of planner, u boleh tengok terus things u have done and u tak payah dah nak selak2 check satu-satu. I only selak balik previous day for things that I haven't done. Macam biasa, kalau dah buat checklist tu, u need to cross it out.

You get the idea? 

So everyday, I akan tengok my to-do list and my A4 planner. sebab keje I required to follow up a lot.

Thats all for today!

Terima kasih untuk masa anda


Comments

Popular posts from this blog

SCAM: Cabutan Bertuah daripada MAXIS

Asssalamualaikum, Hari ni lisa nak cerita, beberapa minggu yang lepas lisa dapat call daripada Indonesia . Macam mana Lisa tahu daripada Indonesia? Sebab Iphone keluar situ Indonesia. Lisa pun angkat lah. Kenapa Lisa angkat? Sebab Lisa pernah dapat panggilan kerja daripada Singapore tapi based di Malaysia. Jadi Lisa pun angkat lah. Perbualan Lisa dan Si Pemanggil: Si Pemanggil : Hello, Puan Fadzlisa. Saya menelefon daripada Maxis Kuala Lumpur. (aku dah pelik sebab Iphone ku keluar dan tulis no Indonesia). Maxis telah melakukan cabutan nombor telefon dan nombor puan telah dipilih. Puan berjaya memenangi RM9,000.00. Boleh saya dapatkan no akaun dan bank puan untuk kami bank in kan kepada puan? Lisa : Oh yeke? No akaun saya? Boleh tak awak emelkan kepada saya details dan saya akan reply emel tersebut. Si Pemanggil : Emel? Lisa : Iya, emel.. saya bagi emel add saya.. nanti saya reply. Si Pemanggil : Sekejap ya puan, saya cek.. Talian terus terputus.. Ko rasa??? T

Tefal Iron Problem (Troubleshoot)

Time tengah Movement Control Order (MCO) nie, mungkin ada yang settle all the outstanding work especially ironing. Sejenis aku nie, aku akan siap siap iron, so apabila nak pakai baju tu, aku ambil je terus. So, recently, aku banyak on hold iron baju sekolah anak, baju kerja and so on. So time nie lah, u olls boleh catch up all the outstanding work. Aku guna iron brand Tefal and aku recommended this brand especially this model. I've been using it for few years. Aku terjebak dengan iron nie sebab I can not afford to purchase phillips steam iron yg viral tu. Kebetulan plak Tefal buat sale kat SACC and harga dia jauh sangat murah kalau kau bandingkan dengan harga dia buat sale biasa. Model nie sangat bagus sebab permukaan dia yg tak menghangus kain kite kalau overheat , permukaan tak tercalar kalau iron button , ada  safe mode kalau kau lupa nak off, and of course steam iron! So, sekarang nie mungkin kau tertanya, apa masalah pulak yang aku cakap? Sebenarmya dah 2 k

Company Annual Dinner: Rock and Roll Theme (50's)

Bismillahirahmanirahim, Assalamulaikum.. Minggu lepas Jumaat, company buat annual dinner sebaik sahaja dapat bonus. Huhuhu..bagus betul strateginya. Tahun lepas, lepas gaji. hehehe.. Kali ni Lisa tak da cerita banyak, biarlah gambar berbicara. Sebab sis struggle nak cari baju untuk tema kali ini. Sis bukan fashionista and not very good in mix and match. Tapi its okay, kawan Lisa ada yang fashionista, she did it very well. Tema tahun ini: Rock and Roll in 50's Kalau kita google: Pada hari tersebut Perbualan Lisa dengan big boss masa terserempak kat lift: Big Boss: Is this your definition of rock and roll. Me: I guess so. Big Boss: I thought the rock and roll theme is something in Saloma and P Ramlee time. Me: That time most of it sexy sexy boss, quite hard la to follow the theme.. Big Boss: Yalor2.  Then Big boss kena panggil untuk daftar..  Kesimpulan Lisa nak cakap, tema nie memang susah sikit nak cari baju yang comply sharia